събота, 2 януари 2016 г.

Талиатели с хамон, рукола и чери домати


Както вече съм споменавал италианската кухня ми е любима и често си похапваме паста вкъщи, като основно готвя талиатели. Напоследък избягваме месото, нищо че покрай коледа си беше яко месно менюто, но този път не ми беше трудно да убедя жена ми. Причината е един хамон, който пристигна, като коледен подарък от сестра ми от Испания. Нещо много и се ослади и нямаше против да е част от продуктите. Вече съм приготвял нещо доста подобно - може да го видите ТУК.

Продукти (за 2 порции):
  • 250 гр. талиатели (1/2 пакет)
  • 1 глава лук
  • 1-2 скилидки чесън
  • 7-8 чери домата
  • 50гр. хамон
  • каперси (2 ч.л.)
  • шепа рукола
  • сол
  • захар
  • ч.пипер
  • зехтин
  • пармезан 
  • сметана (опционално)
Приготвяне:

Ако не сте прочели другата статия с фетучините ето начина на приготвяне накратко:

В тенджера завирам вода, добавям сол, зехтин и пускам талиателите за се варят за 4 -4:30 мин. След това ги изсипвам в гевгир и изплаквам със студена вода да прекъсна процеса на готвене. На вече загрятият котлон в тиган загрявам 1 с.л. зехтин, запържвам леко лука и чесъна нарязан на ситно, след това добавям и чери доматите нарязяни на 2 или 4 и каперсите, заедно с щипка сол и захар, държа не повече от минута, изсипвам талиателите и хамона вътре, разбърквам за да се смесят добре и сервирам. Може да сложите малко течна готварска сметана непосредствено преди да ги свалите от котлона (примерно 30-50мл.). Поръсвам с рукола, пармезан и сервирам. Може да залеете с още малко зехтин по желание, болековото песто също е опция. Да ви е сладко!

5 коментара:

  1. Поздравления за блога, Стамен! Хубави снимки, добре поднесена информация. Заинтригува ме да надничам и тук. Успех!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Вили. Много се радвам, че съм успял да те грабна с поднесеното, а още повече се радвам за това, че получавам признание от опитен блогър като теб! За мен ще е радост да ми "идваш на гости" да надничаш, ще се постаряя да не разочоровам теб и останалите посетители и занапред! Поздрави!

      Изтриване
  2. Привет и от мен! Честита Нова година, да е изпълнена със здраве и щастие! Рецептата както винаги е интересна и е представена и поднесена по оригинален начин. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Поздравления за блога :)

    Това е любимият ми вариант за приготвяне на паста.
    Горещо я препоръчвам!
    Лятото, когато много ме мързи да готвя, приготвям по подобен начин спагети и талиатели, макар че при теб е доста по-богата рецептата - при мен е само с чесън, чери или обикновени домати, пармезан, зехтин, сол и босилек.

    Хубава неделя :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Ина,

      Благодаря ти! Да ...направо е невероятно как едно толкова просто и лесно за приготвяне ястие (е, има си своите тънкости) може да бъде така апетитно и толкова да блазни окото. Не е клише, че най-простичките неща са най-хубави.

      Прекрасна снежна неделя и от мен ...е поне тук е снежна! :)

      Изтриване

Благодаря ви за проявения интерес! Готвещия Стан ще се свърже обратно с вас възможно най-скоро!