вторник, 5 януари 2016 г.

Яйца на очи с праз лук


Не съм го вярвал, но ето че днес ще ви споделя рецепта, която съм научил от баща си. Едно време често обичаше да си хапва такива, само където не си правеше 2-3, ами изяждеше както той самият казва един картон :D Българска му работа...

Разбира се, бързам да кажа, че у дома не винаги той ги е приготвял (че знам, че майка ми ми чете словоизлеянията и ще вземе да се обиди), но понеже това май е единствената рецепта, която ми е показвал лично я наричан на него :)

Нещата са много простички ... В тиган загрявате малко мазнина (зехтин, олио), нарязвате на тънки до средни шайби праз лук (долу горе такова количество, което да покрие дъното на тигана), задушавате на среден огън за няколко минути да омекне и да се позачерви, чуквате яйцата отгоре и похлупвате с капак за още няколко (5-6) мин. Поръсвате със сол, ч.пипер, червен пипер и сваляте от тигана по възможност без да ги разкъсвате, те си стават едно цяло ... Разбира се за целта ще ви е нужен хуваб тиган с незалепващо покритие. Адски обикновено ядене, но много ми харесва, много обичам праза, който е станал леко сладникав и хрупкав на места и в комбинация с яйцето...ММм..Да ви е сладко!

7 коментара:

  1. Простичко, но много апетитно! И в сезона на праза задължително ще се възползвам, че понякога се чудя какво да спретна набързо!
    Браво за чудесния блог.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Светлана,

      Радвам се, че ти е харесал блога. В момента той е точно като тийнейджър току що почнал да излиза на дискотека - търсещ внимание за да придобие самочувствие! Затова благодаря за милите думи ;)

      Поздрави!

      Изтриване
  2. Привет! И аз случайно попаднах тук:), от блога на Тяня Донева. И ще ми е интересно да продължа да посещавам блога. Първо ме привлече позитивното послание в профила. Харесах си веднага и бобеца с пушен пипер, не съм се сетила да сложа тази подправка в боб.
    А и яйчицата са чудесни, аз правя подобни с кромид лук, стар, като сипвам и малко водичка, за да се задуши и преди да се е изпарила чуквам яйцата, също е много вкусно:).

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей и добре дошла! Радвам се, че си се почувствала уютно тук и че си обърнала внимание на посланието. Старая се всяка рецепта да носи нещо от него. За мен ще е огромен успях ако с времето съм успял да вдъхновя, та дори и само един човек да прави нещата с любов, да е позитивен и добър. Благодаря за предложението за яйца с кромид лук, непременно ще се възползвам!

      Поздрави!

      Изтриване
  3. Stamnecho , bat Zdravko taka go zapomnih kak pravishe edna tava ot tova yastie i kaji rechi sam si go izyajdashe.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Охоо, Боби. Баш ми е драго!

      Абослютно да, много ги дънеше тия яйца, сега май вече не им е чак такъв фен. Ястието е мноого добро, даже сега ме подсещаш, че скоро не съм правил и смятам да врътна един полък (май така се пише) с яйца.

      Изтриване

Благодаря ви за проявения интерес! Готвещия Стан ще се свърже обратно с вас възможно най-скоро!