вторник, 8 март 2016 г.

Пияно пиле с картофи и зеленчуци на фурна


След кратка пауза, ето ме отново на хоризонта. Нещо май ще да ме наляга пролетна умора ...нищо, че пролетта още не е дошла. Аз обаче съм решил да не и се давам и да я боря с ... ами със занимания в кухнята, разбира се! Последното такова дойде с черната дъска и белия флумастер. Като малък много обичах да рисувам и го правех доста често, понякога в продължение на часове. Не съм рисувал никога шедьоври, много обичах да мащабирам, което ще рече, че от картинка от дъвки например рисувам същото нещо на А3 формат да кажем. Минали са близо 20 год. откакто не бях сядал сериозно и реших малко да загрея ръката, като надраскам нещо набързо. Всъщност това тук е втората де, но все тая.. тепърва ще драскам по тази дъска. Сега май са доста модерни тези черните дъски с разни рисунки по тях, така че в нета е пълно със всякакви рисунки, послания и каквото още се сетите. Влезнах да поразгледам и си харесах едно. Другата седмица вече сигурно ще е сменено с друго, защото ми хареса как ме разпуска това занимание :) Готиното е, че можеш докато примерно манджата се готви ти да надраскаш нещо и да направиш обстановката в кухнята една идея по-тематична.

Днешната рецепта е моя си измислица, т.е. не съм я гледал от никъде, но пък много, много си ми харесва във всички вариации, в които съм я пробвал. Богат на вкус сос, крехко месо, букет от зеленчуци..
Ето и продуктите (за 4 порции)
  • 2 бр. цели пилелки бутчета (ползвах на Duc, закупени от Lidl)
  • 4-5 големи картофа
  • 100 гр. гъби
  • 1 бр. тиквичка
  • 1 морков
  • 1 бр. червена чушка
  • малка люта чушка (по желание)
  • няколко чери домата
  • бира
  • вода
  • зехтни
  • масло
  • сол
  • черен пипер
  • червен пипер
  • босилен, мащерска или други подправки по ваш вкус



Начин на приготвяне:

  • Целите бутчета разделям на 2 (горно и долно), така че да станат 4 бр.
  • Нареждам ги с кожата надолу в тава (ползвам тази на фурната), овкусявам със сол, ч.пипер, червен пипер, наливам малко вода във тавата (колкото едвам да се покрие дъното) капвам им малко зехтин и ги пека около 30 мин. на около 160-170 градуса на грил+вентилатор. Ако сте с обикновена фурна без вентилатори - стандартните 180 градуса.
  • През това време измивам всички зеленчуци и ги нарязвам - ползвам обикновено картофи мити, които не беля и режа по на дебело, другите заленчуци режаа, както сметна на момента, все ще се получат :) Слагам ги всички заедно в купа, овкусявам със сол, черен пипер, зелени подправки (в моя случай щипка босилен и мащерка), поръсвам с малко зехтин и разбърках за да може да се овкусят равномерно
  • След като бутчетата леко са се позапекли ги обръщам, изсипвам всички зеленчуци при тях в тавата и разпределям равномерно. Изсипвам около 150-200мл. бира и още толкова вода. Режа тънки филийки масло и ги разпределям равномерно из цялата тава, като гледа задължително да имам на месото. Пека още около 30-40 мин. или докато месото и картофите са готови. Ако поръсите червен пипер върху кожичката, бътчетата ще станат по-апетитни ;)


2 коментара:

Благодаря ви за проявения интерес! Готвещия Стан ще се свърже обратно с вас възможно най-скоро!