събота, 19 декември 2015 г.

Бананови палачинки с овесени ядки (обновена)


Последните месеци покрай всичките ремонти и ужасния обем от работа буквално бях изгубил цялото си въображение, сили и желание да готвя... Тежка година изпълнена с купища предизвикателства, която е на път да си отиде и да остави сладко-киселия си привкус за дълго. Тази седмица обаче щеше да е последната работна за годината за мен и това сякаш събуди в мен оживление и всеки изминал ден това ме караше повече и повече да усещам празничното настроение. И ето ме в края на седмицата удобно легнал на диванчето, завит с одеалце и с чаша ароматно кафе в ръка. Най-накрая! Дълго чаканата почивка дойде. Aх какво удовлетворение изпитвам и съм много щастлив, защото поне за малко ще имам време за себе си и най-близките ми. Вдъхновението за експерименти дойде още преди края на седмицата преди 2-3 дни, когато вечерта бях на по питие с добри приятели и точно преди да се разделим с единия, той тръгна да ми споделя колко готина закуска си правел - палачинки с овесени ядки; много лесно било само блендер ти трябвало, обаче така и не каза рецептата, качи се в колата и отпраши. Викам си, ще я видим тая работа. У дома имах 4-5 банана яко почернели и от няколко дни ежедневно експлоатирах новия ни блендер правейки си бананови смутита, само и само да не се наложи да хвърля бананите и си викам т'ва ще е - Бананови палачинки! Станах сутринта, прехвърлих набързо няколко рецепти в нета, за да се ориентирам и реших да направя само няколко бройки, колкото да закуся и за проба (със стандартната ми рецепта за палачинки стават около 20 палачинки). 

Продуктите (за 4 броя палачинки):
  • 1 яйце
  • 1 банан
  • 50гр. овесени ядки 
  • 100мл. прясно мляко
  • 1 с.л брашно (с връх)
  • сол 
  • захар
  • бакпулвер
Смлях овесените ядки в блендера на максимално ситно, след което добавих един банан накъсан на малки парченца, брашното  и прясното мляко и блиндирах до хомогенна кашичка.  
В купичка разбих едно яйце с щипка сол и захар и добавих много малко бакпулвер (едвам на връхчето на кафяна лъжичка). Към яйцето прибавих вече разбитата смес. (Опитвал съм с добавяне на абсолютно всички съставки в блендера наведнъж - пак става.) Пека в нагорещен тефлонов тиган за палачинки без мазнина, като обръщам палачинките подхващайки ги от единия края с нещо (шпатулка, нож...каквото имате под ръка и ви е удобно), след което внимателно ги обръщам с ръка. Понеже съм наясно колко са чувствителни палачилките към количествата продукти, а и няма как всеки път да ви става абсолютно еднаква сместа (все пак най-малкото бананите са с различен размер), бих ви препоръчал ако ви се стори сместа много гъста и не се разлива добре по тигана да добавите още малко прясно мляко, но като казвам малко имам предвид МАЛКО, защото както вече казах тези сладурчета са много чувствителни. Ако пък е много рядка добавете малко брашно за да сгъстите. Палачинките станаха невероятно пухкави и ароматни, така че ако се захванете с тях ви пожелавам да се получат поне толкова добре и да останете доволни от предложението!




Няма коментари:

Публикуване на коментар

Благодаря ви за проявения интерес! Готвещия Стан ще се свърже обратно с вас възможно най-скоро!